خبرهای داغ:
امام جمعه فارسان بیان کرد؛

مادران و همسران شهدا، از حضرت ام البنین الگو گرفته اند 

حجت‌الاسلام محسن ملک پور در جمع مردم و مسئولان فارسان اظهار داشت: مادران و همسران شهدا، از حضرت ام البنین سلام الله علیها الگو گرفته اند.
کد خبر: ۹۴۸۲۲۳۸
|
۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام محسن ملک پور گفت:متقین در سخن گفتن و سکوت کردن جمیع جهات را رعایت می‌کنند، مولا امیرالمؤمنین حضرت علی بن ابیطالب علیه‌السلام در حکمت ۱۷۳ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: در دم فروبستن از سخن حکیمانه، خیرى نیست، چنان‌که در سخن گفتن از روى نادانى خیرى وجود ندارد، فضیلت در گفتار این است که سخنان از روی حکمت باشد، ترویج اخلاق، عدالت، تربیت و امثال ذالک باشد.

امام جمعه فارسان، به 16 دی ۱۳ جمادی‌الثانی اشاره داشت و افزود: یادآور روزی غم‏انگیز است، روزی که در آن مادری فداکار و بانویی با عظمت، بانوى صبر و استقامت، حضرت ام‏البنین سلام الله علیهاهمسر گرامى امیرالمؤمنین علیه‌السلام، مادر علمدار کربلا حضرت قمربنی‌هاشم علیه‌السلام ، به‏سوی معبود پر کشید و این روز را روز تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری کردند تا جایگاه مهم این عزیزان در پیروزى اسلام و غلبه بر دشمنان گرامى داشته شود.

وی تصریح کرد: شیر زنانی که با بصیرت و ولایتمدارى خود همچون مادر حضرت عباس علیه‌السلام، اگر چه در صحنه دفاع مقدس و پیکار با بعثیان حضور نداشتند، اما شجاعت، جوانمردی، ایثار، ایمان و شهادت‌طلبی را قطره قطره در کام فرزندان عزیزتر از جانشان نشاندند و دلیرانه در کنار همسران خود ماندند تا آنان بتوانند، با خیالی آسوده در مسیر حماسه و شهادت و ایثار حرکت کنند و بر فداکارى خود افتخار و دشمن را ناامیدتر کردند، همسران شهدا هم با تحمل سختى‏ها در نبود همسران خود، به تربیت فرزندان شهدا پرداختند و آنان را براى دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی آماده کردند.

امام‌جمعه فارسان، به 19 دی سالگشت قیام مردم قم در سال ۱۳۵۶ اشاره داشت و بیان کرد: حادثه‌ای که از ابعاد مختلف می‌شود به آن پرداخت، دشمن‌شناسی، بصیرت، زمان‌شناسی، اقدام و جهاد همراه با فداکاری و جوانمردی و امثال این‌ها، این حرکت الهی مبدأ یک تحول عظیم در تاریخ معاصر ایران شد، حادثه عبرت‌آموز و تأثیرگذار و ‌نشان دهنده راه که باید به ابعاد آن توجه ویژه داشت، با نوشتن مقاله‌ای توهین‌آمیز در روزنامه‌ای چنان آتشی برپا شد که طومار ۲۵۰۰ ساله نظام استبدادی و ستم شاهنشاهی در مدت کوتاهی در هم پیچیده شد.

وی اظهار داشت: نسل امروز ما از نسلی که ۱۹ دی را به وجود آورد و بعد طاغوت را سرنگون کرد و دفاع هشت‌ساله را مدیریت کرد و در عرصه‌های مختلف حضور داشت درس گرفتند و با قوت بیشتر و عزم راسخ‌تر در مسیر بیانیه گام دوم تا رسیدن به اهداف بلند تمدنی اسلام و انقلاب با عزم و نشاط حرکت می کنند.

این مقام مسئول افزود: مهم‌ترین ویژگی قیام مردم قم و ۱۹ دی این بود که نشان داد این حرکت شتابان انقلاب به رهبری امام اسلامی و مردمی است و امروز بعد از ۴۳ سال هنوز مردم باعزت و باصلابت و مقاوم ایران اسلامی بر شعارهای اولیه انقلاب ایستاده‌اند و آمریکا و اسرائیل را دشمن درجه‌یک خودشان می‌دانند و هر جمعه تکرار می‌کنند مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل.

حجت‌الاسلام ملک پور در ادامه به بازار طلا و ارز اشاره‌ای داشت و گفت: این روزها که بازار ارز و طلا حال و روز خوشی ندارد و بسیاری از کالاهای مورد نیاز مردم در مسیر گرانی بی‌منطق افتاده‌اند؛ موج انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت به راه افتاده است.

وی اظهار داشت: منتقدان و معترضان به عملکرد دولت را در سه گروه می‌توان تقسیم‌بندی کرد: گروهی از اهل رسانه و تریبون که در دولت گذشته چشم بر نارسایی‌ها و ضعف‌های آشکار دولت مطلوب خود می‌بستند و با لحاظ کردن منافع جناحی، سکوت اختیار می‌کردند و امروز به همان دلیل، چشم بر خدمات دولت بسته و تازیانه انتقاد غیرمنصفانه را برداشته و به هر مناسبتی سیل نقدها را روانه می‌کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: گروه دوم منتقدان انقلابی هستند که اگرچه تعلق‌خاطر فکری با دولت سیزدهم دارند اما چشم بر ضعف‌ها و نقدها نمی‌بندند و با راهبرد دفاع واقع‌بینانه و نقد منصفانه به ذکر نقاط قوت به بیان نقدهای دولت آقای رییسی می‌پردازند.

وی افزود: اما گروه سوم؛ دوستان انقلابی هستند که گویا درصدد اثبات این نکته هستند که ما به هیچ دولتی تعلقی نداریم و هر جا ضعفی ببینیم بیان خواهیم کرد، این گروه در بیان نقدها به ورطه بزرگ‌نمایی و بیانات احساسی می‌افتند و به گمان اینکه اقتضای حریت و آزادگی بیان نقدها است، با کلمات و جملات تند و تحلیل‌های بعضاً تک ساحتی، به انتقاد از دولت، می‌پردازند. واقعیت آن است اگر بخواهیم بدون تعصب دولت را به‌نقد بگذاریم می‌توان اقدامات دولت را در سه حوزه تقسیم می‌شود: اقدامات قابل‌تقدیر؛ اقدامات نیازمند اصلاح؛ اقدامات نیازمند تغییرات بنیادین و انقلابی برخی اقدامات قابل ‌تقدیر دولت مانند واکسیناسیون عمومی جامعه و بازگشت کشور به شرایط عادی بسیار پسندیده و فراتر از انتظار بود.

حجت‌الاسلام ملک پور گفت: افزایش دیپلماسی اقتصادی و مثبت شدن تراز تجارت خارجی، ارتباط مفید و مؤثر با همسایگان، حضور در بلوک‌بندی‌های جدید بین‌المللی، مانند بریکس و شانگ‌های، حضور فعال و بی‌واسطه در بین مردم، پرهیز دولت از حاشیه‌سازی‌های سیاسی، به‌ثمررساندن طرح‌های طولانی‌مدت در مدت کمتر مانند آب‌رسانی الغدیر و سنندج و همدان و راه‌اندازی صدها واحد تولیدی، اهتمام به عدم افزایش نقدینگی و کاهش بدهی خارجی، اجرای طرح کاهش اسراف در مصرف نان، هماهنگی بیشتر با دو قوه دیگر، حفظ عزت و اقتدار ایران در میز مذاکره و گره‌نزدن اقتصاد به ‌برجام، تلاش برای حل مشکل اشتغال، توسعه بیمه رایگان محرومان، مدیریت مناسب مصرف برق در تابستان و کاهش تنش آبی علیرغم تشدیدخشکسالی، تلاش برای راه‌اندازی درگاه‌های ثبت مجوز و فعالیت مؤثر برای رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب‌وکار.

امام‌جمعه فارسان بیان داشت: بعضی اقدامات نیز نیازمند اصلاح است مانند؛ تداوم حضور مدیران ضعیف در سطوح مختلف، ناهماهنگی بین تیم اقتصادی دولت، ضعف پیوست رسانه‌ای و روایت سازی از خدمات، ضعف نظارت بر بازار ارز و سکه و بخصوص توزیع کالاهای اساسی، کندی حرکت در ساخت مسکن ملی؛ اما واقعیت آن است که به علت وضعیت معیشتی و ترمز بریدن قیمت دلار و خودرو این‌گونه موارد معمولاً به چشم نمی‌آیند یا با این سؤال کلی در جامعه مواجه‌اند که این اقدامات چه تأثیری در نیازمندی‌های اولیه معیشت مانند قیمت ارز و دلار دارد.

این مقام مسئول افزود: عملکرد دولت را در برخی موارد قابل تقدیر و در برخی موارد قابل اصلاح دانست و گفت : انتقادات به دولت باید منصفانه و سازنده باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار